HTML

KÉPEINK:

www.flickr.com

Címkék (kulcsszavak)

300 (20) abszurd (1) agilitás (1) állóképesség (2) amerikai foci (20) angie (7) annie (3) archoz húzás (1) a nap edzésprogramja (297) barbara (4) bar complex (1) bemelegítés (1) boksz (2) bolgár guggolás (1) budapest barbell (423) budapest barbell special (2) burpee (11) christine (3) cikk (292) cindy (12) concept 2 (11) crossfit (853) crossfit totál (9) család (1) diane (7) diéta (1) edzés (838) edző (7) edzőterem (18) egészség (62) egészséges életmód (1) egyensúly (1) egykezes evezés (1) egylábas guggolás (5) egylábas román elemelés (1) elemelés (61) elizabeth (5) elölguggolás (14) erő (87) erőemelés (49) erősember (1) eszköz (40) étel (1) eva (1) evezés (22) fekvenyomás (36) fekvőtámasz (34) felhomorítás (10) felülés (29) felvétel (24) fight gone bad (5) flexibilitás (1) fms (1) foci (1) fogyás (21) főzés (1) fran (11) funkcionális erő (1) futás (64) gasztró (1) gasztro (2) gasztronómia (1) gömbsúlyzó (2) grace (3) guggolás (94) guggolás fejfölötti tartással (2) guggolás fej fölötti tartással (1) gumiszalag (2) gyakorlat (16) gyerek (1) gym jones (17) gyorsaság (3) gyűrű (30) hajlékonyság (4) harcművészet (1) hasizom (35) helen (10) hgyorgy (30) híd tartás (3) hits gym (27) húzódzkodás (114) indian club (1) intenzitás (1) invertált evezés (1) isabel (2) izom (36) izomtömeg növelés (4) j.t. (3) jackie (4) jason (1) jégkorong (2) jet ski (1) josh (1) kaja (1) karból nyomás (46) kerékpár (15) kettlebell (46) kézállásban nyomás (3) kézenállás (25) kézenjárás (1) kitörés (5) kondíció (98) kondicionálás (2) koordináció (5) kötélmászás (1) küzdősport (16) l-tartás (2) láblökéses (1) láblökéses nyomás (3) lengetés (15) lift&chop (1) linda (5) lökés (8) lukács (29) lynne (4) l tartás (11) magyarország (1) man maker (2) mary (9) megmondás (1) mértékadó feladat (108) metabolikus kondicionálás (1) metcon (1) michael (7) mindennapok (1) mma (7) mobilitás (2) motiváció (214) mountain climber (2) mozgékonyság (3) murph (3) muscle up (21) nancy (3) négyütemű fekvőtámasz (4) nicole (4) (71) nyomás (1) nyomás kézállásban (1) olimpiai súlyemelés (77) olimpiai súlyemelés videó (1) pallof press (1) pliometrikus edzés (1) pliometrikus gyakorlat (2) pörölykalapács (6) rajna (3) rocky (1) ropeworkout (3) röplabda (8) saját testsúlyos edzés (3) sérülés (33) spártai (1) sport (141) stabilitás (1) súly cipelés (1) sütés (1) szakítás (18) szakítás kézisúlyzóval (1) szánhúzás (6) szántolás (2) szumó elemelés (1) tabata intervallum (8) táplálkozás (96) társadalom (1) teljesítmény (3) térd a könyökhöz (2) testépítés (71) tgu (1) thruster (16) thruster tarkón (1) tolódzkodás (12) tolódzkodás gyűrűn (1) torna (13) törzs (33) trx (2) ugrálókötél (12) ugró guggolás kiollózva (1) vélemény (1) verseny (57) videó (215) visszajelzés (78) wall ball (9) wall ball ("fallabda") (1) windmill (1) ytwl (2) zászló (1) zercher (1) zercher guggolás (1) zsámolyra ugrás (4) zsírégetés (53)

Tesztoszteron Webmagazin hírek

Nincs megjeleníthető elem






2007. július 28. szombati edzés

2007.07.28. 20:08 Radnai


Helyszín: atlétika pálya. Hőmérséklet: 33 C/92 F

Bemelegítésnek muscle up és kézenállás gyakorlás volt terítéken. Szinttől függően gyakoroltuk a módozatokat, én már a teljes kar kinyújtást, kézfej kifordítást, minimális lendületet és szép felső tartást feltételező "nagyfiús", érett változatot erőltettem (a haladóknak 6-7 ismétlés ment egyben a legkorrektebb alsó kinyújtás-kiforgatás stílusban).

A kajakozó Berti barátunk bár tud rúdon feltornázkodást végezni, még nagyon szokatlannak találta a gyűrűt (instabil!), így a gyerekbetegségek -- egyik kéz leelőzi a másikat, remegés -- még jelentkeztek nála, de azért feltornázkodta magát többször.



"Időgép" Attilának és nekem körülbelül egy évvel ezelőtt, július 8-án az alábbi volt a második szabadtéri edzésünk CrossFit jelleggel. Kommemoratív és összehasonlító céllal ma ezt vetettem be a csapatnak.

„BPRP”
3 kör időre
  • Beck's burpee 20 (előre ugró/haladó változat)
  • Egykezes láblökéses nyomás (16 kg) 15 karonként
  • Futás 400 m
  • Térdemelés könyökhöz függésben 15
  • Húzódzkodás 12

Tomi Barbell: 22'31" (tavaly 24'34")
Robi Barbell: 25'00"
Ati Barbell: 25'50" (tavaly 28'39")
Berti: 25'54"

Berti számára -- aki nagyon élvezte a mai napot -- fordult a kocka. Múltkor testhezálló feladatokban lealázott mindenkit, de most került be gyengéje (elsősorban a nyomás), így erős küzdelemben ugyan, de nem tudott elkapni senkit. Ez a CrossFit! :)

Az edzést színesítette az is, hogy bogáncsok kellemesen beleálltak a tenyereinkbe a burpee alatt, itthon a cipőtalpaimban féltucat darabokat véltem felfedezni.

Lezárásként bevetettük a függő L-tartást is.


Átfogó értékelésként azt mondhatom, hogy szívesen vettem volna, ha a tavalyi eredmények megjavítása kb. dupla ilyen jól sikerül. Eddig is tudtuk elméletben, de folyamatosan meg is figyeljük, hogy a specifikusság meglehetősen erős az edzésben. Magyarul automatikusan sok minden nem fejlődik, csak ha benne van a "körökben". Mi az Attilával mostanában kifejezetten keveset futunk például és nem is alapvető erősségünk, pláne nekem nem. Ezt a pontot például ki lehetett volna aknázni.

A CrossFit változatossága és "véletlenszerű" kombinációi nem jelentik azt, hogy totál össze-vissza lehet csinálni, mert a fejlődés nem lesz elég fókuszált. A lényeg az, hogy mindent tekintetbe véve kiegyensúlyozott legyél, ehhez pedig a természetes egyéni alapképességeket és az adott időpontot nem sokkal megelőző periódus edzését kell figyelembe venni.

A futásunk javításához nem kellett (volna) egy év, a mai teljesítmény jobb lett volna, ha 2-3 hét több futás előzi meg. Erősen dolgozom egy "CrossFit mátrix" kialakításán, ami a heti edzésnapok, a szükséges gyakorlatok (alapvetőek és a gyengeségek), valamint a szükséges mennyiségek/intenzitások adathalmaza, ami alapján fókuszáltan lehet fejlődni. Ennek hiányában azt vesszük észre, hogy elfelejtődnek dolgok.

Zárszóként köszönöm a "kemény magnak" azt, hogy az elmúlt egy évben a "fitness szalonok" okozta már-már depresziós mélypontról az edzésem újra nagy lelkesedéssel és örömmel folyhat!


További és nagyobb méretű képek - diavetítő funkcióval - a Flickr-en! Valamelyik képre kattints:
www.flickr.com
CrossFit Budapest's 2007.07.28 photoset CrossFit Budapest's 2007.07.28 photoset
 

11 komment

Címkék: videó edzés crossfit kondíció húzódzkodás muscle up futás gyűrű kézenállás karból nyomás burpee l tartás