HTML

KÉPEINK:

www.flickr.com

Címkék (kulcsszavak)

300 (20) abszurd (1) agilitás (1) állóképesség (2) amerikai foci (20) angie (7) annie (3) archoz húzás (1) a nap edzésprogramja (297) barbara (4) bar complex (1) bemelegítés (1) boksz (2) bolgár guggolás (1) budapest barbell (423) budapest barbell special (2) burpee (11) christine (3) cikk (292) cindy (12) concept 2 (11) crossfit (853) crossfit totál (9) család (1) diane (7) diéta (1) edzés (838) edző (7) edzőterem (18) egészség (62) egészséges életmód (1) egyensúly (1) egykezes evezés (1) egylábas guggolás (5) egylábas román elemelés (1) elemelés (61) elizabeth (5) elölguggolás (14) erő (87) erőemelés (49) erősember (1) eszköz (40) étel (1) eva (1) evezés (22) fekvenyomás (36) fekvőtámasz (34) felhomorítás (10) felülés (29) felvétel (24) fight gone bad (5) flexibilitás (1) fms (1) foci (1) fogyás (21) főzés (1) fran (11) funkcionális erő (1) futás (64) gasztro (2) gasztró (1) gasztronómia (1) gömbsúlyzó (2) grace (3) guggolás (94) guggolás fejfölötti tartással (2) guggolás fej fölötti tartással (1) gumiszalag (2) gyakorlat (16) gyerek (1) gym jones (17) gyorsaság (3) gyűrű (30) hajlékonyság (4) harcművészet (1) hasizom (35) helen (10) hgyorgy (30) híd tartás (3) hits gym (27) húzódzkodás (114) indian club (1) intenzitás (1) invertált evezés (1) isabel (2) izom (36) izomtömeg növelés (4) j.t. (3) jackie (4) jason (1) jégkorong (2) jet ski (1) josh (1) kaja (1) karból nyomás (46) kerékpár (15) kettlebell (46) kézállásban nyomás (3) kézenállás (25) kézenjárás (1) kitörés (5) kondíció (98) kondicionálás (2) koordináció (5) kötélmászás (1) küzdősport (16) l-tartás (2) láblökéses (1) láblökéses nyomás (3) lengetés (15) lift&chop (1) linda (5) lökés (8) lukács (29) lynne (4) l tartás (11) magyarország (1) man maker (2) mary (9) megmondás (1) mértékadó feladat (108) metabolikus kondicionálás (1) metcon (1) michael (7) mindennapok (1) mma (7) mobilitás (2) motiváció (214) mountain climber (2) mozgékonyság (3) murph (3) muscle up (21) nancy (3) négyütemű fekvőtámasz (4) nicole (4) (71) nyomás (1) nyomás kézállásban (1) olimpiai súlyemelés (77) olimpiai súlyemelés videó (1) pallof press (1) pliometrikus edzés (1) pliometrikus gyakorlat (2) pörölykalapács (6) rajna (3) rocky (1) ropeworkout (3) röplabda (8) saját testsúlyos edzés (3) sérülés (33) spártai (1) sport (141) stabilitás (1) súly cipelés (1) sütés (1) szakítás (18) szakítás kézisúlyzóval (1) szánhúzás (6) szántolás (2) szumó elemelés (1) tabata intervallum (8) táplálkozás (96) társadalom (1) teljesítmény (3) térd a könyökhöz (2) testépítés (71) tgu (1) thruster (16) thruster tarkón (1) tolódzkodás (12) tolódzkodás gyűrűn (1) torna (13) törzs (33) trx (2) ugrálókötél (12) ugró guggolás kiollózva (1) vélemény (1) verseny (57) videó (215) visszajelzés (78) wall ball (9) wall ball ("fallabda") (1) windmill (1) ytwl (2) zászló (1) zercher (1) zercher guggolás (1) zsámolyra ugrás (4) zsírégetés (53)

Tesztoszteron Webmagazin hírek

  • Hibás feed URL.






BUDAPEST BARBELL bemutatkozó

2007.10.02. 16:39 Radnai

Újabb termünk a HITS GYM!

 

BUDAPEST BARBELL

 

Elit erő- és kondíció-fejlesztés


„Maximálisan hatásos és hatékony funkcionális testedzés”

 

 
Ízelítő az erő- és kondíció-fejlesztő módszereiből (a nem CrossFit jellegűekből):

 

 

Miért válaszd a BUDAPEST BARBELL zártkörű edzőtermet és annak edzésrendszerét?

Sportolók | A sport-kondicionálás merőben eltérő megközelítést igényel mind a koca konditermi „fitneszezéstől”, mind a testépítéstől!

Átlagemberek | A célokhoz vezető maximális gyorsaságú út módszer- és eszközigénye drámaian eltér attól, amit a mai edzőtermek kínálnak, ahol a divat és az eladhatóság dominál!

Testépítők | A milliónyi tévedés és pletyka szintű ismeretanyag miatt a tipikus testépítő edzés nem csak hatástalan és hatékonytalan, hanem veszélyes is: sérüléseket, fájdalmakat, rossz tartást eredményez, ami végül nem csak nem segíti elő, hanem gátolja a fejlődést!


Sportolók (hagyományos sportok)
A kondicionáló teremben végzett munka, a kiegészítő edzés szükségessége ma már vitán felül áll, általánosan elismert és része minden sportnak. Természetesen ebben az amerikai, „nagy pénzes” sportok vezetnek, az ő munkájukba, szakirodalmukba való belátás elengedhetetlen. A BUDAPEST BARBELL szakemberei ennek a szempontnak is megfelelnek!

Tudni kell, hogy a sport-kondicionálás merőben eltérő megközelítést igényel mind a koca konditermi „fitneszezéstől”, mind a testépítéstől! Ezek a sportolási módozatok egyrészt teljesen kihagynak fontos elemeket a programjukból (például egy sportoló számára esszenciális, hogy ne legyen sérült és hogy olyan módon dolgozzon, hogy ne is sérüljön meg), valamint teljesen eltérő célokkal rendelkeznek (például a nem-funkcionális, „kozmetikai” izomnövelés; vagy az izmok izolált, gépekkel való megdolgozása a mozgások edzése helyett).

A sportolók számára a maximális erő edzésén túl többek között nagyon fontos a relatív erő, a teljesítmény (elvégzett munka/időegység, erő x sebesség), a gyorsaság, a reaktív képesség, a propriocepció fokozása is. A testépítés, a „kondizás” általában véve ezekkel nem foglalkozik kiemelten, sőt egyes paramétereket vissza is fejleszthet!

A nem sport-specifikus edzés módszer- és eszközrendszere beszűkült, sportolónak nem megfelelő. A természetes mozgások hatékonyságának és teljesítményének fejlesztésében érdekelt egyéneknek mindent be kell vetniük a sikerekért és alkalmazniuk kell olyan módszereket, edzésmodulokat mint például a következők:

  • lágyszövet kezelés
  • dinamikus mozgáselőkészítés (a modern bemelegítés)
  • „prehabilitáció” (sérülés megelőzés)
  • törzs stabilitás- és erőfejlesztés

A lista természetesen nem teljes!

Összefoglalva, ha szakértelem nélkül a saját fejed után menve edzel, vagy csak testépítésben, kondizásban jártas embertől kérsz segítséget, akkor a sportodhoz végzett kiegészítő edzés hatástalan és hatékonytalan lesz, ami azt jelenti, hogy nem fejlődsz optimálisan, akár vissza is fejlődhetsz egyes paraméterekben, és jó eséllyel kockáztatod a sérülést!


Átlagemberek
Az átlagemberek megnevezés alatt mi most természetesen az olyanokat értjük, akik nem sportolók és nem kifejezett testépítők, versenyzők.

Az edzésfelszerelés forgalmazás és a „nagy edzőtermek” üzemeltetése nem meglepő módon manapság már ugyanolyan üzlet mint bármi más. Így a hibák és az „átverések” is hasonlók, ami azt jelenti, hogy szinte minden a marketingre és a divatokra épül, valamint a szakmailag szigorúan nem vezényelt munkára, mely leginkább az olyan közkézen forgó ismerethalmazra épít, amelynek jelentős része fals és kifejezetten ellentétes a valósággal (például a zsírégető pulzus zóna mítosza, a helyi zsírégetés érdemi lehetősége, a „popsi” speciális gyakorlatokkal való zsírtalanítása, stb.)


Mi jellemző a kondicionáló termeket felkereső átlagemberekre? Az egyik legelső ismérv az, hogy korlátozott idejük van az edzésre egy héten és egy-egy alkalommal is, hiszen munkájuk, családjuk van és egyéb tevékenységek teszik ki életük nagy részét. Ebből következően az edzésüknek nem csak eredményeket kell elérnie (hatásosság), hanem azt a legkisebb, felesleg nélküli idő- és energia-befektetéssel kell megvalósítania (hatékonyság, „edzés gazdaságosság”). Ez meghatározza az alkalmazott módszereket, programokat, sőt némileg az eszközöket is!

Emellett -- az igazi szakemberek számára nem meglepő módon -- az átlagemberek céljainak racionálisan olyasminek kell lennie, mint amilyen a sportolóké, emiatt az edzésüknek is nagyban hasonlítania kell az övékre. A módszereik tehát nem eltérők, csak csúcsintenzitásukban mások! Az átlagembernek is arra van igénye a test külalakjának bizonyos szintű változása mellett, hogy optimálisan tudjon mozogni (lépcsőt járni, szatyrot emelni, családdal kirándulni, stb.), és hogy ne legyenek mindennapos fájdalmai a testében.

Az ezekhez a célokhoz vezető maximális gyorsaságú út módszer- és eszközigénye drámaian eltér attól, amit a mai edzőtermek kínálnak a nem funkcionális gépeikkel (ezeken nem összetett, nem valódi mozgást végzel, így az egész csak arra lesz jó, hogy az adott gépet tudd „üzemeltetni”), és a hatékonytalan, alacsony intenzitású aerobik módozataikkal.

Tehát eddz a BUDAPEST BARBELL-ban, ha érdekel, hogy:

  • miként érhetsz el maximális eredményt a legrövidebb idő alatt, a legkevesebb időráfordítással egy edzésen és egy héten (hatásosság és hatékonyság)
  • egyre egészségesebb, jobb tartású és fájdalommentesebb legyél
  • a legjobban felkészülj a hétköznapi élet kihívásaira is
  • mi a valódi fittség
  • miért teljesen téves a „zsírégető zónában” történő aerob edzés
  • tényleg van-e helyi zsírégetés
  • miként lehet a fenékről, combról, hasról leggyorsabban és ténylegesen eltüntetni a zsírt
  • melyik az a módszer, amelyik pár perc alatt többet tesz a zsírégetésért, mint a hosszú, unalmas lassú kardió
  • mely gyakorlatok fogják a hasat lapossá tenni a millió hasprés helyett
  • sokszor miért fáj valami a testeden és hogyan lehet olcsón, egyszerűen házilag eltűntetni a bajt sok esetben



Testépítők
A BUDAPEST BARBELL alapítói, szakemberei testépítő múltúak, így szeretjük és értjük ezt a sportot, amit elképesztő módon átszabdal és visszatart a milliónyi tévedés, „városi legenda” és pletyka szintű ismeretanyag. Ettől a tipikus testépítő edzés nem csak hatástalan, hatékonytalan, hanem veszélyes is lesz: sérüléseket, fájdalmakat, rossz tartást eredményez (szinte minden testépítőnek fáj a válla, dereka, térde; a tartásuk meg olyan, mint egy ősemberé), ami végül nem csak nem segíti elő, hanem gátolja is a fejlődést!

Mi ennek az ellenkezőjét garantáljuk: eredményeket a legrövidebb idő alatt úgy, hogy az egészséged közben nem negatív irányba csúszik le, hanem még ki is javulnak a hibáid, és lehetőleg eltűnnek a fájdalmaid!

A BUDAPEST BARBELL filozófiája a doppingmentes felkészülésre épül!


Mit jelent a BUDAPEST BARBELL név?
A BUDAPEST megjelölés egyértelmű, és megkülönböztetést jelent országos és nemzetközi szinten is.

A BARBELL angol szó, kétkezes súlyzót jelent és egyben a világon mindenütt kifejezi azt a hozzáállást is, aminek jellemzője a maximális akarat, a hatásos, hatékony, kemény edzés, és az elsősorban súlyzókkal, lábon állva végzett munka. A BARBELL-lal való azonosulás azt is jelenti, hogy spirituális kapcsolatba kerülünk azokkal a nagy elődökkel, akik a történelem során hasonló edzésre esküdve értek el kimagasló sikereket. Ennek motivációs hatása elképesztő!


A BUDAPEST BARBELL szolgáltatásai

  • Átfogó privát-félprivát személyi edzés minden célhoz teljes körű táplálkozási, táplálékkiegészítési tanácsadással:
    - átlagembereknek fogyás, hízás, erősödés, fájdalom eltűntetés
    - sportolóknak teljesítmény-növelés, sérülés megelőzés, testkompozíció átalakítás
    - testépítő edzés izomtömegért, szálkásságért
  • CrossFit edzések (A BUDAPEST BARBELL a CrossFit Budapest fizikai otthona)
  • Mini-szemináriumok (gyakorlat betanítás, koncepció ismertetés, stb.)


Az edzőterem zártkörű, csak komoly, megfelelő hozzáállású személyekkel dolgozunk!


A BUDAPEST BARBELL zártkörű edzőterem jellemzői

  • Abszolút edzésre szánt és eredmény orientált atmoszféra. Egy terem atmoszféráját a komoly tapasztalattal rendelkezők általában az első három legfontosabb szempont között emlegetik a sikerek zálogának elemzésekor!
  • Privát tréning: maximális odafigyelés, szinte mindig szabad a szükséges berendezés.
  • Szakmai munka a legfrissebb nemzetközi szakirodalom alapján.
  • Edzésre alkalmas zene.
  • Súlyzóknál megoldások akár 0.5 kilós terhelés emelésre is.
  • Elegendő és optimális típusú húzódzkodó rudak (normál és „kövér” átmérőjűek is).
  • Kerek tárcsák. Ma már sajnos ez is kérdés, a divat és marketing „felülbírálta” a kerek tárcsák funkcionalitását és a kevésbé használható, egyes helyzetekben veszélyes sokszögű tárcsák vették át a helyét.

  • 660 kg terhelhetőségű rúd (1500 lbs) is.
  • Speciális farizom-lábhajlító edző pad (glute-ham bench).
  • Magnézia. Minden komoly edzéságban a csúszásmentes markoláshoz ezt használják!
  • Az explozív, maximális teljesítmény-leadást fokozó olimpiai súlyemelő gyakorlatok kivitelezhetősége (ledobható tárcsák).
  • Gimnasztikai gyűrűk.
  • Kötélmászás lehetősége.
  • Fizio-labdák több méretben (fit ball).
  • Medicin labdák.
  • Pörölykalapács.
  • Szivacshengerek. A regeneráció és rehabilitáció elengedhetetlen kelléke. Emellett más eszközökkel is rendelkezünk a lágyszövet kezeléshez, trigger pont terápiához (Backnobber® II, keményebb PVC csövek, gumilabdák, stb.)
  • A Jump Stretch Inc. amerikai cégtől rétegelt gumiszalagok dinamikus terheléshez (a területünkön a standard). Ezek alkalmazkodó ellenállást lehetővé tevő, az amerikai erőemelő- és sport-műhelyekben általánosan használt komoly szalagok, amelyek a mozdulatok (pl. guggolás) különböző pontjait eltérően terhelik, valamint csökkenti a fékezés szükségességét, így a nagyon dinamikus mozgás (gyorserő) erőltethető.
  • Zsámolyok és egyéb „magasítási” megoldások reaktív munkához, zsámolyra guggoláshoz és egyéb speciális gyakorlatokhoz.
  • Concept 2 (E modell) evező kardiógép. Az egyik legjobb metabolikus, kardió munka forma, a leghatásosabb mozgás, mivel a lehető legtöbb izom működik nagy mozgástartományban.

  • Boxzsák.
  • Szánhúzáshoz eszközök. Ez az edzésforma komoly általános kondicionáló hatással bír (GPP), valamint regenerációhoz és speciális képességfejlesztéshez kiváló, mivel nem okoz extrém izomlázat a negatív, excentrikus izom-összehúzódás hiánya miatt.



Referenciák

  • A BUDAPEST BARBELL a CrossFit levédett amerikai edzésmódszer első magyar partnere CrossFit Budapest néven. A CrossFit az igazi fittség elérésének átfogó és egyedi módszere, melyet mi vezettünk be Magyarországon.
  • A magyar rendőrség Rendészeti Biztonsági Szolgálata (REBISZ) 2007-ben konzultációra kérte fel a BUDAPEST BARBELL-t a CrossFit edzésmódszer beépítésére a saját kiképzésükbe.



A REBISZ pozitív tapasztalatai után a legfelsőbb szinten is folynak tárgyalások az esetleges országos kiképzési integrációról.

 

  • A BUDAPEST BARBELL és a CrossFit számtalan tévécsatornán és adásban volt látható (m1 Telesport Sport7, m2 Válaszd a tudást!, Vitál TV, stb.)
Az m2 "Válaszd a tudást!" műsorában a CrossFit szegmensünk a 300 filmmel kapcsolatban. A 9. percnél kezdődik, tekerhető a videó (lehet, hogy duplán rákattintva ki kell nagyítani és úgy).

 

  • Lukács Attila edzőnk a TV2 Stahl konyhája-Ízvadász műsorban fitness receptjeiből mutatott be.

 

  • Napról-napra több komoly sportolóval vagyunk kapcsolatban. Árvai Róbert full kontakt kick-box sokszoros Magyar Bajnok, Világkupa győztes visszavonulásakor a BUDAPEST BARBELL-t választotta bázisául és a CrossFit-et új fő sportjának. Somodi Berti komoly kajakozó az ÚJPEST SPORT Kajak-Kenu SC-ben, aki megkeresett minket, mivel nagyon megtetszett neki a CrossFit. Berti a sportjának országos fizikai felmérőjén korosztályának győztese lett 2007-ben, de némileg meglepődve tapasztalta, hogy a CrossFit sokoldalú kihívásainak elsőre teljes mértékben nem tudott megfelelni. Oláh Ildi "kirándulásként" többszörös Erőemelő és Fekvenyomó Magyar Bajnok lett, de még előtte fitness formában 4. helyet szerzett, páros testépítésben pedig aranyat. Héjjas Valéria válogatott röplabdázó és Franciaországban idegenlégiós, 2008-ban a szezonon kívüli teljesítmény-fejlesztő edzését végzi nálunk (és meg is nyerte a Strandröplabda Magyar Bajnokságot!) Magyar Bajnok amerikai focisok is előszeretettel edzenek nálunk, hogy a többi sportot már ne is említsük.



KAPCSOLAT

BUDAPEST BARBELL (Bp.,  X. Pongrác út)
Lukács Attila edző
telefon: 30/966-6153 
e-mail: info@tesztoszteron.hu

Kapcsolatos weboldalak:
Tesztoszteron.hu (webmagazin)
FitnessExpress.hu (csomagküldő étrendkiegészítő internetes bolt)


CrossFit Budapest háttérkép:

1024x768 pixel



www.flickr.com
 

 

Címkék: cikk videó edzőterem budapest barbell eszköz